Graviditetsdrömmar

Inatt var jag gravid och lycklig över att vi var tillsammans igen. Han låg på min mage och försökte känna efter om det fanns några sparkar.  Sen fick jag någon form av blödning/mens och var livrädd för att inte vara gravis längre, men kunde inte säga till MrX eftersom jag var rädd att det inte skulle finnas något vi längre om jag sa nått.
Jag minns hur jag kände på min mage och verkligen kände att det fanns något i magen. Det var så mysigt och självklart lika jobbigt att vakna upp hemma hos mina föräldrar till ingenting...
Vad betyder det att jag drömmer om honom varje natt?
Vad försöker jag bearbeta? Att allt som hänt vore en lögn och mardröm? Väntar man barn brukar det väl betyda början på nått nytt, men med honom i drömmen? Det förvirrar mig...
Jag är ledsen, jag har ont i magen, jag e trött, känner mig som jordens mes som sover här hela tiden och inte hemma, precis som om jag undviker att bearbeta att det är tomt när jag kommer hem. Kuratorn sa att det är bra om jag sover hemma då och då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0